Islamic Widget

About Me

My photo
Taiping, Perak, Malaysia
diri ini hanyalah insan biasa yang ditugaskan menjadi khalifah diatas muka bumi ini dan perjalanan ini masih panjang untuk mencari maksud perjuangan yg sebenar dan ku sedar kadang2 aku lemah mengharungi segala cobaan dan dugaan dari ALLAH S.W.T. dan dari situ jga aku mengenali erti kesabaran dan ketabahan yg mendorong aku untuk menjadi lebih matang... aku dilahirkan untuk menjadi seorang pendakwah suatu hari nanti... INSYAALLAH...

PENGIKUT SETIA....

MuLakAn PerNiaGaaN..

CaRi WaNg TaMbAHaN...??? JOM CUBA

KliK SemUa KalAu anDa seOraNg BloggEr SetiA

Friday, January 29, 2010

maafkanlah daku UMI....

Umi,
Maafkanlah anakmu ini,
Andai daku pernah mengguris hatiku,
Bukan niatku melakukan sedemikian,
Tp apakan daya ku Umi…

Umi,
Kau selalu taburkan harapan yg tinggi terhadapku,
Walaupun umi tahu ku tak sehebat mana,
Ku tahu yang umi selalu berdoa,
Berdoa supaya anak umi berjaya dunia dan akhirat,
Tp ku rasa macam x terdaya umi,

Umi,
Ku sangat menyayangimu,
Entah mengapa air mataku tiba2 bergelinangan,
Aku malu pada diri ku,
Perbuatanku yg dulu amat mengguris hatimu,

Umi,
Anakmu ini sudah bertekad untuk berubah,
Berubah kejalan yang lebih bahagia,
Mungkin ini semua ketentuan ILAHI,
Akan ku genggam erat janjiku ini,
Untuk mengubah segala yg telah berlaku.



Umi,
Engkaulah tempatku bergantung,
Tiada lagi orang yang ada selainmu Umi,
Maafkanlah segala kesalahanku Umi,
Engkau banyak menghabiskan duit demi anakMu ini,
Aku malu padamu Umi,
Malu sangat-sangat,

Umi,
Andaiku pergi dulu,
Maafkanlah aku,
Halalkan makan minumku,
Walaupun ku tahu yang aku banyak menyusahkanmu,
AMPUNKANLAH DOSAKU UMI!!!...


ikhlas dari anakmu...
syahirzulkfli

Saturday, January 16, 2010

ya Allah...
kau berikanlah kekuatan kpdku untuk menyebar agamaMu...
kau bukakanlah pintu hati umat Muhammad supaya patuh pada perintahMu...
mungkin cara penyampaian ku ini berbeza dari org lain...
tp niatku ikhlas kerana mu ya ALLAH...
hanya Engkau sahaja apa yg terbuku dihati ini...

ya Allah...
bukan niat ku untuk menyedihkan dia...
dan bukan niat ku untuk membuat dia menungguku...
ku sangat menyayangi sahabat ku ini kerana mu ya ALLAH...
kerana dia seorng pencinta agamaMu ya ALLAH...

ya Allah...
apa yg bakal berlaku telah Kau ketahui...
ajal mautku semua ditanganMu...
aku hanya mampu berdoa semoga Engkau mematikan aku, keluargaku dan sahabat2ku dalam keadaan yg beriman...

ya Allah...
banyak sungguh halangan untuk menyebarkan ajaranMu ini...
tp ku redha dengan semua ini...
aku sedar...
kesukaranku ini tidaklah begitu sukar jika dbandingkan dgn Nabi Muhammad...

ya Allah...
sekarang ku nekad....
apa2 pun ujian yg melanda...
akan ku terus juga dakwah ku ini..
dan tidak mengharapkan balasan...
biar apa pun yg terjadi...
ISLAM TETAP PILIHANKU....
mengapa setiap perkara gembira berakhir begitu pantas sekali...
masih teringat kisah lama...
tp apakan daya...
semua itu milikNya...
aku terus berpaling ke tampat lain bg menghilang ingatn ku ini...
lalu tiba2 ku teringat akan masalah yg bakal menjelma
iaitu menguruskan orentasi pelajar tingkatan 4 (2010)
pada 25 - 29 / 1...
apa aktiviti yg hendak ku jalankan...
apa2 pun semoga ku dapat menyelesaikan dgn secepat mungkin...
insyaallah....

apa2 je

akhirnyer dapat jgk balik...
tp x best mggu dpn balik 2 mggu skali...
arrrggghhhhhhhhhh...
geram betul...
last minute bru nk bg peruntukan....

Tuesday, January 5, 2010

Helang Putih pilihanku....


terdapat pelbagai seni pertahankan diri...
yg menjadi pilihan hatiku ialah silat Helang Putih...
menarik dan banyak cabaran tp silat lain apa kurangnyer... huhuhuhuhu...
logo dia pun menarik...

banyak kelebihan silat ini sama seperti silat2 yg lain...
kalau nak tahu lebih lanjut tentang silat ni cubalah masuk dan rasai perbezaannya...

bestfriendsss...

Saturday, January 2, 2010

pimpinlah kelemahan hati

ku mohon Engkau pimpinlah kelemahan hati ini

Agar aku selalu di jalan redhaMu, tak putus memujiMu

Moga tak Kau biarkan, dan lontarkan diriku

Bersama mereka...yang di dalam kemurkaanMu

Kan ku kembali kepadaMu Tuhan

Yang Menciptakan"

Friday, January 1, 2010

mood (baik => tak baik) apa2 je la.....

aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh....
leganyer... terlps jgk dari keletihan...
tp x seronok pun ada sbb nak kna bersiap...
malasnyer rasa nak balik hostel
tggl dkt rumah lagi bgus...
tp kalau ddk dkt rumah x bleh study...
aaaarrrrgggghhh... (pening kembali) huhuhuhu...
apa pun x sabar nak pg skolah (nak blajar la katakan... ceh)