Islamic Widget

About Me

My photo
Taiping, Perak, Malaysia
diri ini hanyalah insan biasa yang ditugaskan menjadi khalifah diatas muka bumi ini dan perjalanan ini masih panjang untuk mencari maksud perjuangan yg sebenar dan ku sedar kadang2 aku lemah mengharungi segala cobaan dan dugaan dari ALLAH S.W.T. dan dari situ jga aku mengenali erti kesabaran dan ketabahan yg mendorong aku untuk menjadi lebih matang... aku dilahirkan untuk menjadi seorang pendakwah suatu hari nanti... INSYAALLAH...

PENGIKUT SETIA....

MuLakAn PerNiaGaaN..

CaRi WaNg TaMbAHaN...??? JOM CUBA

KliK SemUa KalAu anDa seOraNg BloggEr SetiA

Wednesday, September 29, 2010

Assalamualaikum...

alamak... rasanyer skarang ni emosi x stabil kot... pantang ada silap sikit trus melenting... (ye ker...) heheee.. x tau la betul ke x... kih3...

malam yg indah lagi mendamaikan, satu perkara yg membuat diri ini bagai berada di awangan... perkara pelik, ganjil, seronok, sedih semunya pernah terjadi dalam diri ini... perkara yg menggerunkan juga menyelubungi diri ku yg lemah ini... alangkah bagusnya jika Alam ini milikku selamanya namun aku akui hakikat sebenarnya ia bukan milik k tp milik Allah Azzawajalla...

aku menanti saat itu kerana bg ku ia amat menggembirakan hatiku yg lemah lg hina ini...
Allah sahaja yg mengetahui gerak geri dan perasaan hati ini... hehehe..
apa2 pun harap2 semua perkara gembira akan muncul... insya-Allah...

Monday, September 13, 2010

nasib = cubaan.....

eermmm....
nasib badan gamaknyer...
x pasal2 sakit sbb disimbah air panas... kalut nak buat air sbb tetamu ramai...
aduhhh... cubaan2.... tp x pe... dapat jugak mandi air panas yg menggelegak... rekod baru tercipta hari ini... hanya syahir sahaja yg mampu lakukan...
adik2 jgn cuba dirumah... hahhaaha...(iklan jap)...
apa2 pun kesan sampingan tetap ada...
kalau nk tau kesan sampingan dia cubalah tiru macam saya...
hahahaa...
x larat nk karang banyak2 sbb than sakit ni...
jumpa lagi dilain masa...
aaarrrghhhh.....

dia telah menjumpainya...

x adilnyer...
knp mesti dia yang menjumpai ketenangan, keadilan dan sesuatu yg baru yang aq impikan sejak dulu lagi... perlukah aq untuk memenuhi hasrat hati ini...
kecewa rasanya jika hati ini ditertawa dan dipermainkan...
eeeeeeee... menyampahnyer... x suke3..(iklan jap)...

Sunday, September 12, 2010

rayaaaa...

mcm best jer...
tp hakikatnya mmg seronok dapat jumpa adik-bradik yg berjauhan...hehheeee....
apa2 pun raya thun ni kurang meriah dari sebelumnya...
maybe sbb dah besar... maybe sbb kehilangan bulan yg penuh keberkatan... :-/

raya pertama dikampung penuh dgn kelucuan para puteri yg bersiap... mcm2 karenah..
ada yg mengambil masa berjam2 untuk bersiap... (fuhhh lamanya...) hhahahaa... agaknyer mmg tuuuutttttt ni siap lambat kot... heheheee.... lps solat aidilfitri semuanya bergegas kluar pg rumah sanak saudara(lari dari tetamu la tu..) hehee...

raya kedua masa nak layan tetamu...
dari pagi hingga ke malam x putus2 tetamu yg datang... seronoknyer...

raya ketiga dirumah sendiri...
masa untuk menunggu ahli keluarga datang...
sepang, ipoh, gerik, sume ada la...
kepada semua kawan dan sahabt mai la jemput datang kerumah...

Thursday, September 9, 2010

suai kenal...

hatiku berkata "bagaimana nak mengenali isi hati muslimah"...
kadang2 aq kebingungan... mereka mempunyai mcm2 ragam tp kalau tersilap cara pasti mereka akan berkecil hti dan mengelak dari kita...
perlukah aq meminta tolong...

dia telah banyak menolongku dari segi pelajaran dan mcm2 lagi...
aq akui bahawa aq sangat kagumi sifat dan caranya belajar dan mengurus diri...
dia telah menyedarkan aq dari dunia kegelapan... akanku cuba untuk mengenalinya dgn lebih rapat... kerana pertolongan dia aq menjadi diri aq sekarang...
be yourself....

Monday, September 6, 2010

sesuatu yg inginku ungkapkan...

ada seperkara yg ingin ku katakan...
tp mungkin aq merasa janggal...
org kata dia mudah naik bosan...
aq x hirau semua itu kerana dia sahabatku...

walaubagaimanapun aq harus kata kan padanya...
hal ini perlu dibincangkan...
aq tidak mahu merana dgn hal sebegini...
aq inginkan kebebasan yg diimpikan oleh semua org...
kebebasan bersuara....
akan kuluahkan segalanya apabila sampai masanya nanti...
insya-Allah masalah akan selesai...

eerrmm...

dunia hampir kiamat...

fuhhh...
dgr tajuk mcm best jer...(hahahaa)...
tp, itulah hakikatnya...
lelaki dah menyerupai perempuan, dan perempuan dah menyerupai lelaki...
HINA BETUL....

bukan tu saje...
malah perempuan skarang lebih berani sehinggakan sanggup mengugut org lain dan mereka tanpa segan silu boleh berkata-kata perkara yg agak keterlaluan...
sakitnya hati ini apabila ada sesetgh perempuan yg sanggup mengutuk mak bapak org lain... dimana hilangnya adab seorg muslimah...? sudah pupuskah ia...?
atau mak bapak diorg ajar supaya menjadi biadab...?

sedar la wahai muslimah sekalian...
hidup di dunia hanya sementara...
kejar la akhirat juga... jgn la nak kutuk dan mencaci org lain...
buruk padahnya nanti...

sedarlah, sedarlah dan sedarlah.... :-/