Islamic Widget

About Me

My photo
Taiping, Perak, Malaysia
diri ini hanyalah insan biasa yang ditugaskan menjadi khalifah diatas muka bumi ini dan perjalanan ini masih panjang untuk mencari maksud perjuangan yg sebenar dan ku sedar kadang2 aku lemah mengharungi segala cobaan dan dugaan dari ALLAH S.W.T. dan dari situ jga aku mengenali erti kesabaran dan ketabahan yg mendorong aku untuk menjadi lebih matang... aku dilahirkan untuk menjadi seorang pendakwah suatu hari nanti... INSYAALLAH...

PENGIKUT SETIA....

MuLakAn PerNiaGaaN..

CaRi WaNg TaMbAHaN...??? JOM CUBA

KliK SemUa KalAu anDa seOraNg BloggEr SetiA

Tuesday, December 28, 2010

trima kasih atas tanggapan kalian... =)

angin malam menambat rindu, bila terkenang peristiwa lalu... bagai kaki melangkah tp kudrat x berdaya, menahan rasa, sakitnya jiwa...
perghhh... apa la aq mengarut ni... heheee...

fuhhh!!!!
tenang benor pg ni... apo koje semua dah setel... syukur jgk dapat joint kem tu... sekurang2nya dapat menambah ilmu yg kian pudar dalam diri... =)
adakah adik fasi...???
tidak, saya hanya peserta...
ermmm... tp nmpak mcm ustaz.. skolah agama mana...???
trima kasih... saya skolah biasa je... ex teknik taiping...
ooo ye ker... pak cik ingat ustaz mana td...
=) x mengapa... trima kasih... insya-Allah suatu hari nanti...
insya-Allah.. pak cik harap begitu la...
Alhamdulillah.. trima kasih diatas tanggapan semua penduduk dkt sni... insya-Allah saya akan berusaha untuk mencapai apa yg pak cik sekalian anggap dkt saya...

Monday, December 20, 2010

Alhamdulillah...

Alhamdulillah...
segala penantianku selama 11 tahun akhirnya berakhir...
tggu masuk PLKN then University.... insya-Allah...

Saturday, December 11, 2010

Haramkan Beach Party di Lumut

Assalamualaikum...
dengan penuh kesal dan sedih dengan sikap segelintir pemimpin yang membenarkan Marine Cove Resort, Lumut mengadakan Countdown New Year... mereka akan mengadakan "Beach Party" untuk meraikan kedatangan tahun baru 2011... waktu dan masa program akan dijalankan seperti berikut :

31/12/2010 = bermula pukul 7.30 p.m - 1 a.m
1/1/2011 = bermula pukul 7 p.m -11.30 p.m

acara yang akan dijalankan ialah seperti konsert, memperkenalkan DJ2, pertunjukkan model bikini seramai 40 orang dan banyak lg.... jadi apa usaha kita untuk membanteras dan memastikan usaha mereka tidak akan dijalankan...
teruskan usaha dakwah kita... sanggupkah kita melihat sebuah negara ISLAM tercemar dgn sikap yang kurang sopan sopan ini... ambillah contoh dari negara Brunei... Sultan Brunei mengharamkan semua jenis perjudian, pusat karaoke dan banyak lagi yg boleh mengcemarkan negara mereka...

Ada artikel dari luar negara menyatakan orang cina akan bangun bersatu sedangkan
bangsa melayu masih lagi alpa dan leka dgn teknologi cina... semua org bangga dgn kaum cina... jd bangsa melayu boleh jd seperti bangsa cina.... sedarlah wahai bangsa melayu....

kegirangan.... hakz3....

pagi yang gelap, kini sudah terang...
enjoy nmpak jiwa aq.. akakakaka... awat indah je rasa hti ni pg ni....
mmg best la... jiwa tenteram hti pun tenang.... kui3...
dunia2... ada suka ada duka... hujan dah turun tp awatnyer mata x nk layu2 ni...
wahai mataku yang menawan (hakz3 migrain suda) cpat la layu.... hehehee...
dushhh... dah kna dah... time to rest and ermmmm... apa erk????
ahaahhhaaaaa... back to bed....kuang3....

Thursday, December 9, 2010

sseeerraaabbuutttttttt.....

minda terabur dijalan raya.. hahaha.. ntah pape la mood ari ni... nk menghirup udara hasil kemerdekaan dah x segar seperti biasa dek kerana ada manusia yg zalim yg sanggup membakar getah tayar...
aduishhhh... peningnya bau asap ni....

woooiiii cukup2 la bakar tu...(hati berkata tanpa tindakan) x de hasil punyer...hehehe...
kalau dunia ini aq yg punya dah lama masuk penjara org mcm ni... eeeee...
apa la mood ari ni... semua mcm salah je di mata ku. kui3...
masalah2.. :-(

Sunday, December 5, 2010

Double standards of the modern world!

Double standards of the modern world!

Rasulullah (sallAllahu alayhi wasalam) bersabda:
“Islam bermula sebagai sesuatu yang asing
dan akan kembali menjadi asing sebagaimana permulaannya,
jadi berilah khabar gembira kepada orang asing itu!”
(Sahih Muslim, #145)


Double standards of the modern world!






















Friday, December 3, 2010

ReZeKi NaMaNyA.... hehehe...

sambil tgh menghirup udara pagi hasil kemerdekaan negara saya dapat satu mesej...
hahaaha sukanyer apabila Dato' Double K menghantar mesej dan menyatakan bahawa saya merupakan salah seorg dari dari merreka yg dia hantar mesej yg dia akan buat kursus komunikasi dan personaliti skil untuk memantapkan penampilan diri...

hahaha... aku lah org pertama yg menghubungi Dato' tersebut... trima kasih Dato' sbb masih menghubungi saya walaupun kt berjumpa x sampai sejam... insya-Allah saya akan menghadiri kursus selama seminggu tersebut...

SPM oh SPM...

kehadiran mu dinanti tp bila dah sampai waktunya x terasa macam SPM pun... hehee..
tggl lgi kertas Prinsip dan Aplikasi elektrik dan elektronik jer...
akan ku cuba sedaya upaya untuk memperoleh keputusan yg cemerlang...
insya-Allah...

kenangan terindah bersama warden dan guru2 di SMTT...

tanggal 27/7/2009...
aku diterima masuk keasrama tanpa surat dgn keizinan dari ketua warden pada ketika itu iaitu Tn. Hj. Khairudin Abdullah... Mantan ketua warden ini amat tegas dan amat menitik beratkan soal keagamaan... sbb tu lah asrama skolah teknik taiping dikenali SM(A) Teknik Taiping... banyak kenangan bersama warden dan kawan2 disana...
seronok hingga x terkata... antaranya tadarus Al-Quran, minggu insani, Kejohanan antara dorm (KAD), dan banyak lg... sume menarik..

tp thun 2010 inilah kenangan yg mungkin x akan dilupakan... kena marah dgn ketua warden yg bru iaitu En. Shahril Anuar sbb balik outing pukul 9.30 malam (27/11/10) hahaa... (kan dah kena marah)... tp rasanyer tgk reaksi cikgu tu mcm x marah je sbb ketua warden ni suka bg nasihat yg berguna.. lgpun cikgu ni suka buat lawak dan pandai ambil hati pelajar asrama sama seperti Tn. Hj. Khairudin... mereka merupakan pemimpin yg boleh memajukan skolah dan para pelajar asrama supaya menjadi lebih cemerlang...

masa semakin hari semakin jauh meninggalkan kita...
rasa sayu je apabila mengetahui bahawa dalam beberapa hari lagi diri ini terpaksa meninggalkan sekolah teknik taiping yg tercinta... skolah ini telah mengajar diriku tentang kehidupan yg sebenar... aku juga berjaya bermain softball ke peringkat yg lebih tinggi dgn dipimpin oleh 3 org jurulatih yg berwibawa iaitu En. Hanafi, En. Jalil dan En. Abdullah... trima kasih cikgu...

seterusnya, diri ku kini dapat belajar kemahiran yg amat berguna untuk masa depan. atas bimbingan dan tunjuk ajar dari 5 org guru elektrik dan elektronik iaitu Pn. Sanisah, En. Zulkefli, Pn. Fadhilah, En. Azhari dan En. Nik Suhaimi, diri ku dapat membaiki dan mengesan kerosakan pada tv dan radio, membuat pendawaian dan pemasangan eletrik, litar 3 fasa dan banyak lagi... semua yg cikgu ajar akan saya amalkan untuk memajukan diri saya sendiri...

tidak lupa kpd guru akademik 2010, En. Hasmadi, Pn. Rokiah, Pn. Siti Hajar, Cik Mahirah, Pn. Noraini, Utzh. Norehan, dan Pn. Rosniza... trima kasih cikgu atas segala tunjuk ajar cikgu selama ini.. saya amat menghargainya... cikgu banyak mendidik dan mengajar saya untuk jd insan yg berguna...

kpd semua guru2 skolah teknik taiping dan warden2 asrama teknik taiping, saya ingin memohon ampun dan maaf andai selama saya menjadi anak murid cikgu saya ada melakukan kesilapan yg menyebabkan cikgu terasa hati / tersinggung dgn perbuatan saya... saya selalu berdoa agar semua cikgu yg pernah mengajar saya atau pun x pernah mengajar akan mendapat keberkatan, kesejahteraan dan keredhaan hidup di dunia dan di akhirat.. insya-Allah...

harap2 cikgu halalkan semua ilmu yg cikgu curahkan kpd saya...