Islamic Widget

About Me

My photo
Taiping, Perak, Malaysia
diri ini hanyalah insan biasa yang ditugaskan menjadi khalifah diatas muka bumi ini dan perjalanan ini masih panjang untuk mencari maksud perjuangan yg sebenar dan ku sedar kadang2 aku lemah mengharungi segala cobaan dan dugaan dari ALLAH S.W.T. dan dari situ jga aku mengenali erti kesabaran dan ketabahan yg mendorong aku untuk menjadi lebih matang... aku dilahirkan untuk menjadi seorang pendakwah suatu hari nanti... INSYAALLAH...

PENGIKUT SETIA....

MuLakAn PerNiaGaaN..

CaRi WaNg TaMbAHaN...??? JOM CUBA

KliK SemUa KalAu anDa seOraNg BloggEr SetiA

Tuesday, December 28, 2010

trima kasih atas tanggapan kalian... =)

angin malam menambat rindu, bila terkenang peristiwa lalu... bagai kaki melangkah tp kudrat x berdaya, menahan rasa, sakitnya jiwa...
perghhh... apa la aq mengarut ni... heheee...

fuhhh!!!!
tenang benor pg ni... apo koje semua dah setel... syukur jgk dapat joint kem tu... sekurang2nya dapat menambah ilmu yg kian pudar dalam diri... =)
adakah adik fasi...???
tidak, saya hanya peserta...
ermmm... tp nmpak mcm ustaz.. skolah agama mana...???
trima kasih... saya skolah biasa je... ex teknik taiping...
ooo ye ker... pak cik ingat ustaz mana td...
=) x mengapa... trima kasih... insya-Allah suatu hari nanti...
insya-Allah.. pak cik harap begitu la...
Alhamdulillah.. trima kasih diatas tanggapan semua penduduk dkt sni... insya-Allah saya akan berusaha untuk mencapai apa yg pak cik sekalian anggap dkt saya...

Monday, December 20, 2010

Alhamdulillah...

Alhamdulillah...
segala penantianku selama 11 tahun akhirnya berakhir...
tggu masuk PLKN then University.... insya-Allah...

Saturday, December 11, 2010

Haramkan Beach Party di Lumut

Assalamualaikum...
dengan penuh kesal dan sedih dengan sikap segelintir pemimpin yang membenarkan Marine Cove Resort, Lumut mengadakan Countdown New Year... mereka akan mengadakan "Beach Party" untuk meraikan kedatangan tahun baru 2011... waktu dan masa program akan dijalankan seperti berikut :

31/12/2010 = bermula pukul 7.30 p.m - 1 a.m
1/1/2011 = bermula pukul 7 p.m -11.30 p.m

acara yang akan dijalankan ialah seperti konsert, memperkenalkan DJ2, pertunjukkan model bikini seramai 40 orang dan banyak lg.... jadi apa usaha kita untuk membanteras dan memastikan usaha mereka tidak akan dijalankan...
teruskan usaha dakwah kita... sanggupkah kita melihat sebuah negara ISLAM tercemar dgn sikap yang kurang sopan sopan ini... ambillah contoh dari negara Brunei... Sultan Brunei mengharamkan semua jenis perjudian, pusat karaoke dan banyak lagi yg boleh mengcemarkan negara mereka...

Ada artikel dari luar negara menyatakan orang cina akan bangun bersatu sedangkan
bangsa melayu masih lagi alpa dan leka dgn teknologi cina... semua org bangga dgn kaum cina... jd bangsa melayu boleh jd seperti bangsa cina.... sedarlah wahai bangsa melayu....

kegirangan.... hakz3....

pagi yang gelap, kini sudah terang...
enjoy nmpak jiwa aq.. akakakaka... awat indah je rasa hti ni pg ni....
mmg best la... jiwa tenteram hti pun tenang.... kui3...
dunia2... ada suka ada duka... hujan dah turun tp awatnyer mata x nk layu2 ni...
wahai mataku yang menawan (hakz3 migrain suda) cpat la layu.... hehehee...
dushhh... dah kna dah... time to rest and ermmmm... apa erk????
ahaahhhaaaaa... back to bed....kuang3....

Thursday, December 9, 2010

sseeerraaabbuutttttttt.....

minda terabur dijalan raya.. hahaha.. ntah pape la mood ari ni... nk menghirup udara hasil kemerdekaan dah x segar seperti biasa dek kerana ada manusia yg zalim yg sanggup membakar getah tayar...
aduishhhh... peningnya bau asap ni....

woooiiii cukup2 la bakar tu...(hati berkata tanpa tindakan) x de hasil punyer...hehehe...
kalau dunia ini aq yg punya dah lama masuk penjara org mcm ni... eeeee...
apa la mood ari ni... semua mcm salah je di mata ku. kui3...
masalah2.. :-(

Sunday, December 5, 2010

Double standards of the modern world!

Double standards of the modern world!

Rasulullah (sallAllahu alayhi wasalam) bersabda:
“Islam bermula sebagai sesuatu yang asing
dan akan kembali menjadi asing sebagaimana permulaannya,
jadi berilah khabar gembira kepada orang asing itu!”
(Sahih Muslim, #145)


Double standards of the modern world!






















Friday, December 3, 2010

ReZeKi NaMaNyA.... hehehe...

sambil tgh menghirup udara pagi hasil kemerdekaan negara saya dapat satu mesej...
hahaaha sukanyer apabila Dato' Double K menghantar mesej dan menyatakan bahawa saya merupakan salah seorg dari dari merreka yg dia hantar mesej yg dia akan buat kursus komunikasi dan personaliti skil untuk memantapkan penampilan diri...

hahaha... aku lah org pertama yg menghubungi Dato' tersebut... trima kasih Dato' sbb masih menghubungi saya walaupun kt berjumpa x sampai sejam... insya-Allah saya akan menghadiri kursus selama seminggu tersebut...

SPM oh SPM...

kehadiran mu dinanti tp bila dah sampai waktunya x terasa macam SPM pun... hehee..
tggl lgi kertas Prinsip dan Aplikasi elektrik dan elektronik jer...
akan ku cuba sedaya upaya untuk memperoleh keputusan yg cemerlang...
insya-Allah...

kenangan terindah bersama warden dan guru2 di SMTT...

tanggal 27/7/2009...
aku diterima masuk keasrama tanpa surat dgn keizinan dari ketua warden pada ketika itu iaitu Tn. Hj. Khairudin Abdullah... Mantan ketua warden ini amat tegas dan amat menitik beratkan soal keagamaan... sbb tu lah asrama skolah teknik taiping dikenali SM(A) Teknik Taiping... banyak kenangan bersama warden dan kawan2 disana...
seronok hingga x terkata... antaranya tadarus Al-Quran, minggu insani, Kejohanan antara dorm (KAD), dan banyak lg... sume menarik..

tp thun 2010 inilah kenangan yg mungkin x akan dilupakan... kena marah dgn ketua warden yg bru iaitu En. Shahril Anuar sbb balik outing pukul 9.30 malam (27/11/10) hahaa... (kan dah kena marah)... tp rasanyer tgk reaksi cikgu tu mcm x marah je sbb ketua warden ni suka bg nasihat yg berguna.. lgpun cikgu ni suka buat lawak dan pandai ambil hati pelajar asrama sama seperti Tn. Hj. Khairudin... mereka merupakan pemimpin yg boleh memajukan skolah dan para pelajar asrama supaya menjadi lebih cemerlang...

masa semakin hari semakin jauh meninggalkan kita...
rasa sayu je apabila mengetahui bahawa dalam beberapa hari lagi diri ini terpaksa meninggalkan sekolah teknik taiping yg tercinta... skolah ini telah mengajar diriku tentang kehidupan yg sebenar... aku juga berjaya bermain softball ke peringkat yg lebih tinggi dgn dipimpin oleh 3 org jurulatih yg berwibawa iaitu En. Hanafi, En. Jalil dan En. Abdullah... trima kasih cikgu...

seterusnya, diri ku kini dapat belajar kemahiran yg amat berguna untuk masa depan. atas bimbingan dan tunjuk ajar dari 5 org guru elektrik dan elektronik iaitu Pn. Sanisah, En. Zulkefli, Pn. Fadhilah, En. Azhari dan En. Nik Suhaimi, diri ku dapat membaiki dan mengesan kerosakan pada tv dan radio, membuat pendawaian dan pemasangan eletrik, litar 3 fasa dan banyak lagi... semua yg cikgu ajar akan saya amalkan untuk memajukan diri saya sendiri...

tidak lupa kpd guru akademik 2010, En. Hasmadi, Pn. Rokiah, Pn. Siti Hajar, Cik Mahirah, Pn. Noraini, Utzh. Norehan, dan Pn. Rosniza... trima kasih cikgu atas segala tunjuk ajar cikgu selama ini.. saya amat menghargainya... cikgu banyak mendidik dan mengajar saya untuk jd insan yg berguna...

kpd semua guru2 skolah teknik taiping dan warden2 asrama teknik taiping, saya ingin memohon ampun dan maaf andai selama saya menjadi anak murid cikgu saya ada melakukan kesilapan yg menyebabkan cikgu terasa hati / tersinggung dgn perbuatan saya... saya selalu berdoa agar semua cikgu yg pernah mengajar saya atau pun x pernah mengajar akan mendapat keberkatan, kesejahteraan dan keredhaan hidup di dunia dan di akhirat.. insya-Allah...

harap2 cikgu halalkan semua ilmu yg cikgu curahkan kpd saya...

Thursday, November 18, 2010

siapakah dia...

aku hanya menunggu dan terus menunggu...
setiap gerak gerinya ku perhatikan...
biarlah masa dan umur memisahkan kita...
akan ku tunggu sampai masanya...

dia dan si Dia amat bermakna buat diri ku...
menggembirakan hatiku ketika kesepian...
tp sekarang bagaikan tidak wujud lagi...
ianya datang mimpiku yg kadang2 menggusarkan pemikiran ku...

apa yg ada sekarang biarkanlah...
jgn salah anggap sekiranya aq x menegur dirimu...
biarpun jarak memisahkan...
akan ku genggam erat tali silaturrahim...

insya-Allah...

mengukir senyuman dibalik bunga yg mekar....

pertama sekali diri ku yg lemah ini ingin mengucapkan syukur kpd Ilahi kerana dgn bantuan dariNya aq mampu lg mengukir senyuman yg menawan... hahaha...

biarlah apa2 pun terjadi aq tetap diri aq...
akan aq cuba untuk mengukir senyuman di balik bunga yg berkembang mekar...
mungkin dihari2 terakhir ini aq akan memastikan aq akan menggembirakan semua org yg mengenali dari ini...
maafkanlah diri ini sekiranya ada melakukan kesalahan yg mengguris hati dan perasaan... diam ku x bermakna apa2....

Sunday, November 7, 2010

eermmm...



eermmmm...
x tau la apa yang sebenarnya terjadi...
diriku masih lagi mencari-cari kebenaran yang sebenarnya...
mengapa semua harus kena pada diriku...
aku rasa mcm dah x percaya dan x mampu...
biarlah Allah s.w.t. yg menentukan...
aq sedAr siapa diriku yg sebenarnya...
terima kasih atas segalanya...

Saturday, November 6, 2010

Photobucket
“Ada sebagian hamba Allah, mereka bukan para rasul Allah ataupun nabi, juga bukan para syuhada, tapi dirindukan oleh para rasul Allah, para Nabi, dan para syuhada karena kedudukan mereka yang dekat dengan Allah di akhirat kelak.” Maka para sahabat nabi pun bertanya: “Siapakah mereka wahai Rasulullah?” Rasulullah kemudian menjawab: “Mereka adalah orang-orang yang saling mencintai disebabkan rahmat Allah, bukan dasar kerabat dan bukan karena harta yang mereka saling berikan. Demi Allah, wajah-wajah mereka begitu bercahaya bahkan sangat bercahaya. Mereka tidak takut disaat manusia takut dan mereka tidak sedih pada saat manusia lain sedih dalam menghadapi kesempitan dan kesulitan hidup. (HR At Tirmidzi, Abu Daud dan Ibnu Hibban)


assalamualaikum...
pada pagi yg menghampiri tengahhari aq x tau apa yang telah terjadi dan akan terjadi.. semuanya takdir yang ditentukan oleh maha pencipta iaitu Allah s.w.t...
semua perkara terjadi dalam masa 24 jam... tp apa yang tidak dapat aq lupakan adalah perkara yang berlaku pada pagi td sekitar jam 1 dan 4 pg... dua perkara berlaku serentak cuma masa sahaja yang membezakan....
apa2 pun aq redha dgn ketentuan Mu ya Allah...

Friday, November 5, 2010

eermmmm....

walau apa pun terjadi dalam hidup ini...
perjuangan tetap dan wajib diteruskan...
biar pun badai melanda...
semua itu bukan halangan bagi diriku...

cehhh... ayat pasrah...
hahhaa... ermmm... tu la...
x tau nak cakap apa lagi... adakah aq dipermainkan...
hahaha... aq sendiri pun x tau...
SPM dah dkt... jawapan telah aq berikan.... terserah lah kpd semua untuk menilai...
aq hanya insan biasa...
mencari dan terus mencari...
tunggu dan terus menunggu... hehehe...
sukenyer hidup ini...
yyeeehhaaaa....

Thursday, November 4, 2010

mencari dan dicari....

eermmmm...
indah sungguh hidup ini jika semuanya yg kita mahu kita dapat memilikinya...
pasti gembira sehingga tidak terkata...
tp hakikatnya, hidup ini pasti sukar untuk memiliki segalanya...
perlukah aq mencari atau dicari...
eermmm...
1001 persoalan yg x dapat aq ungkapkan...

TaRbIaH dIrI (sekadar perkongsian)...




Bila kita memulakan sesuatu...
Kadang-kadang kita lupa letakkan niat
Kadang-kadang kita lupa baca Bismillah
Sebab tu bila ada masalah,
Kita cepat menyerah...

Bila kita berniat...
Kadang-kadang kita lupa letakkan usaha,
Kadang-kadang kita tunggu disergah baru hendak mengolah,
Sebab tu bila kerja tak menjadi,
Kita mula angkat kaki...

Bila kita berusaha...
Kadang-kadang lupa pula hendak berdoa,
Siang malam kerah tenaga dan masa...
Sebab tu bila kerja masih tak sempurna,
Kita mudah putus asa...

Bila kita berniat, berusaha dan berdoa...
Kadang-kadang kita lupa pula untuk bertawakkal pada Yang Esa.
Bertawakal pun pada bicara tapi di hati masih buta.
Sebab tu bila dilanda masalah,
Kita marah tak tentu hala...

Bila kita berniat, berusaha, berdoa dan bertawakal...
Kadang-kadang kita tetap alpa,
Nak sebut Alhamdulillah pun payah,
Berdoa pun sekali sekala,
Bersyukur sekejap cuma..

Sebab tu bila kita berjaya,
Allah datangkan ujian dan musibah...
Supaya kita ingat dan kembali ke jalan redha,
Tetapi kita kecewa sampai mencari jalan mudah..
Membenci diri memusuhi nadi.

Sedangkan...
Kita manusia ciptaan Allah,
Bernafas di udara yang sama,
Bila lemah Allah itu ada,
Bila derita Allah itu bersama,
Senang, susah, sedih, gembira...
Allah takkan lupa pada langkah kita.



Tapi sememangnya lahiriah kita,
Kadang-kadang lebih suka dipuji,
Sebab itu kita jarang memuji Yang Maha Terpuji,
Kadang-kadang lebih suka dicintai,
Sebab itu kita lupa menyintai Yang Maha Menyintai,
Kadang-kadang kita lebih suka menyendiri,
Tapi lupa Allah sedang memerhati...

Sebab itu teruskanlah bermuhasabah pada pencipta,
Kerana dalam firman Allah;

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya. (Ar-Ra'd:11)"


Kerana itu..
Pada masalah harus bersabar dan redha
Pada ujian harus tabah dan teguh
Pada kegagalan harus usaha, doa dan tawakkal
Pada kejayaan harus usaha, doa dan tawakkal..

Sama tetapi tidak serupa,
Kerana kejayaan di dunia bukan pengukur kejayaan di sana
Kekayaan harta di dunia bukan jaminan kebahagiaan di sana
Kesusahan dan penderitaan di dunia belum tentu bersambung di sana
Kealpaan kita di dunia pasti menjadi kesakitan kita di sana...

Di sana itulah yang perlu kita kejar,
Agar dunia mengikuti dengan redha...

Di sana,
Akhirat yang pasti...
Syurga yang terindah,
Atau
Neraka yang menyala!

Wednesday, November 3, 2010

SaLjI Yg TuRuN mEmBaSaHi BuMi.....

fuhhh...
nikmatnya mandi dikala salji sedang turun membasahi bumi... satu nikmat yang x terkata... ianya turun tanpa mengira tempat dan darjat... semuanya pasti kena butir2 mutiara jernih yg turun bg menyegarkan seluruh makhluk di muka bumi ini... semua nimat ini tidak terkira.... masya-Allah....
subhanallah...
indah sungguh sewaktu salji turun... nmpak biasa jer... seperti tiada masalah yg berlaku disebalik kejadian hujan tp hakikatnya hujan turun kerana awan tidak mampu lagi membawa air yg terlalu banyak...
begitu jugalah diriku... kadang2 masalah yang terlalu banyak menyebabkan diri ini mengalirkan air mata...



tp kita x boleh menunjukkan bahawa diri kita mengalami kesedihan atau apa2 masalah... itulah hakikatnya diri ku yang kerdil ini... sukar mentafsir segalanya... tp aq perlu cari ketenangan disebalik warna alam iaitu warna hijau juga sebagai warna kegemaran ku...



datanglah wahai anai-anaiku... engkau rapuhkanlah segala masalah yang timbul dalam diriku kerana engkau anai-anai yang berjasa pada diriku... :-) segalanya mungkin terjadi... aq akan menunggunya... insya-Allah....

Thursday, October 28, 2010

sahabat....

orang yang lemah adalah orang yang tidak mampu mencari sahabat
tp, orang yang lebih lemah dari itu adalah orang yang mengsia-siakan sahabat yang telah dicari selama ini...


Ya Allah,
betapa lemahnya diri ini untuk mencari seorang sahabat
tp knp bila ada je seseorang hadir untuk menjadi teman untuk berhubung
pasti ada je halangan....
masalah itu, masalah ini...
aarrgghhh... rimas betul...
bagaimana nak mencari sahabat sejati kalau mcm ni keadaannya...

Sunday, October 17, 2010

:-/

malu rasanyaaa,
menyatakan cinta,
kepada dia,
kekasih Allah,
kerana dia,
insan mulia,
sedangkan diriku,
insan biasa.....

sukarnya...

suakrnya hidup ini kerana perlu buat banyak perubahan yg agak ketara... malu rasanya hendak melakukan perubahan ni... sering kali diri ini tertipu dan tertewas...
bangkit lah wahai hamba Allah yg bernama mohammad nursyahir bin zulkfli dan mulakan hidupmu yg baru... abaikan apa org nak kata... jd dirimu yg sebenar... disitu kamu tahu akan kebenarannya wahai syahirzulkfli... berfikir sebelum bertindak....
mungkin org sekeliling akan perasan perubahan terhadap dirimu syahir...

ceriakanlah hatim yg terluka... moga Allah s.w.t. sentiasa bersama kamu wahai hamba Allah yg bernama mohammad nursyahir bin zulkfli....
insya-Allah...

Saturday, October 16, 2010

Ya Allah.....

“ Wahai Tuhanku, betapa telah Kau aturkan perkenalan sehingga membenihnya persahabatan dan Kau pupuk ia tumbuh subur di hati kami agar bercambah keimanan. Namun andai hadirku menjadi ulat yang merosakkan antara dia denganMU, maka tidak ada tangguh untukku berundur dari dalam hidupnya.

KeranaMu Tuhanku, saat aku memohon teman yang mengemburkan keimanan dan Kau anugerahkan dia menjadi pohon singgahana agar rimbunnya menjadi teduhanku dari bahang kemarau kehidupan. Bagaimana Kau meminta dia dariku kembali, sedang aku dan dia nyata milik-MU.

PadaMu kuserahkan segalanya....

Friday, October 15, 2010

salahkah aku....

salahkah aku untuk bercinta...
salahkah aku untuk dicintai....
perasaan itu merupakan satu lumrah...
lumrah kehidupan siapa yg sangka....

Wednesday, September 29, 2010

Assalamualaikum...

alamak... rasanyer skarang ni emosi x stabil kot... pantang ada silap sikit trus melenting... (ye ker...) heheee.. x tau la betul ke x... kih3...

malam yg indah lagi mendamaikan, satu perkara yg membuat diri ini bagai berada di awangan... perkara pelik, ganjil, seronok, sedih semunya pernah terjadi dalam diri ini... perkara yg menggerunkan juga menyelubungi diri ku yg lemah ini... alangkah bagusnya jika Alam ini milikku selamanya namun aku akui hakikat sebenarnya ia bukan milik k tp milik Allah Azzawajalla...

aku menanti saat itu kerana bg ku ia amat menggembirakan hatiku yg lemah lg hina ini...
Allah sahaja yg mengetahui gerak geri dan perasaan hati ini... hehehe..
apa2 pun harap2 semua perkara gembira akan muncul... insya-Allah...

Monday, September 13, 2010

nasib = cubaan.....

eermmm....
nasib badan gamaknyer...
x pasal2 sakit sbb disimbah air panas... kalut nak buat air sbb tetamu ramai...
aduhhh... cubaan2.... tp x pe... dapat jugak mandi air panas yg menggelegak... rekod baru tercipta hari ini... hanya syahir sahaja yg mampu lakukan...
adik2 jgn cuba dirumah... hahhaaha...(iklan jap)...
apa2 pun kesan sampingan tetap ada...
kalau nk tau kesan sampingan dia cubalah tiru macam saya...
hahahaa...
x larat nk karang banyak2 sbb than sakit ni...
jumpa lagi dilain masa...
aaarrrghhhh.....

dia telah menjumpainya...

x adilnyer...
knp mesti dia yang menjumpai ketenangan, keadilan dan sesuatu yg baru yang aq impikan sejak dulu lagi... perlukah aq untuk memenuhi hasrat hati ini...
kecewa rasanya jika hati ini ditertawa dan dipermainkan...
eeeeeeee... menyampahnyer... x suke3..(iklan jap)...

Sunday, September 12, 2010

rayaaaa...

mcm best jer...
tp hakikatnya mmg seronok dapat jumpa adik-bradik yg berjauhan...hehheeee....
apa2 pun raya thun ni kurang meriah dari sebelumnya...
maybe sbb dah besar... maybe sbb kehilangan bulan yg penuh keberkatan... :-/

raya pertama dikampung penuh dgn kelucuan para puteri yg bersiap... mcm2 karenah..
ada yg mengambil masa berjam2 untuk bersiap... (fuhhh lamanya...) hhahahaa... agaknyer mmg tuuuutttttt ni siap lambat kot... heheheee.... lps solat aidilfitri semuanya bergegas kluar pg rumah sanak saudara(lari dari tetamu la tu..) hehee...

raya kedua masa nak layan tetamu...
dari pagi hingga ke malam x putus2 tetamu yg datang... seronoknyer...

raya ketiga dirumah sendiri...
masa untuk menunggu ahli keluarga datang...
sepang, ipoh, gerik, sume ada la...
kepada semua kawan dan sahabt mai la jemput datang kerumah...

Thursday, September 9, 2010

suai kenal...

hatiku berkata "bagaimana nak mengenali isi hati muslimah"...
kadang2 aq kebingungan... mereka mempunyai mcm2 ragam tp kalau tersilap cara pasti mereka akan berkecil hti dan mengelak dari kita...
perlukah aq meminta tolong...

dia telah banyak menolongku dari segi pelajaran dan mcm2 lagi...
aq akui bahawa aq sangat kagumi sifat dan caranya belajar dan mengurus diri...
dia telah menyedarkan aq dari dunia kegelapan... akanku cuba untuk mengenalinya dgn lebih rapat... kerana pertolongan dia aq menjadi diri aq sekarang...
be yourself....

Monday, September 6, 2010

sesuatu yg inginku ungkapkan...

ada seperkara yg ingin ku katakan...
tp mungkin aq merasa janggal...
org kata dia mudah naik bosan...
aq x hirau semua itu kerana dia sahabatku...

walaubagaimanapun aq harus kata kan padanya...
hal ini perlu dibincangkan...
aq tidak mahu merana dgn hal sebegini...
aq inginkan kebebasan yg diimpikan oleh semua org...
kebebasan bersuara....
akan kuluahkan segalanya apabila sampai masanya nanti...
insya-Allah masalah akan selesai...

eerrmm...

dunia hampir kiamat...

fuhhh...
dgr tajuk mcm best jer...(hahahaa)...
tp, itulah hakikatnya...
lelaki dah menyerupai perempuan, dan perempuan dah menyerupai lelaki...
HINA BETUL....

bukan tu saje...
malah perempuan skarang lebih berani sehinggakan sanggup mengugut org lain dan mereka tanpa segan silu boleh berkata-kata perkara yg agak keterlaluan...
sakitnya hati ini apabila ada sesetgh perempuan yg sanggup mengutuk mak bapak org lain... dimana hilangnya adab seorg muslimah...? sudah pupuskah ia...?
atau mak bapak diorg ajar supaya menjadi biadab...?

sedar la wahai muslimah sekalian...
hidup di dunia hanya sementara...
kejar la akhirat juga... jgn la nak kutuk dan mencaci org lain...
buruk padahnya nanti...

sedarlah, sedarlah dan sedarlah.... :-/

Saturday, August 28, 2010

eerrmmmm..

mengapa org sering menyebut namanya...
menyampahnyer.... sakit hatiku kembali lagi...
kenapa namanya perlu wujud dalam kotak fikiranku....
eeeeeeeeeeee.. menyampahnyer....
tahap kesabaran aq telah melebiihi batas seorg manusia...
jgn sampai tahap kesabaran aq ini meletup di khalayak ramai...
malu dia nanti...

maafkanlah...

sahabat,
maafkanlah diriku ini,
yang sering membuat dirimu tersinggung,
walaupun ku sedar betapa pentingnya erti persahabatan,
walaupun banyak cabaran dan dugaan menimpa persahabatan ini...

sahabatku,
aq amat menyayangimu,
kerana kau telah banyak menyubah cara hidupku,
aq sedar yg aq tidak sebijak engkau,
tp akan ku teruskan perjuangan ini,
dan membuktikan bahawa aq mampu untuk melakukannya...

sahabatku,
aq malu pd dirimu,
malu untuk berhadapan dgn wajahmu,
aq sedar bahawa terlalu sukar untuk kau memaafkan aq,
tp percayalah bahawa aq bukan sengaja untuk melukakan hatimu...

sahabatku,
ada satu perkara lagi,
perkara yang amat bermakna bagiku,
yang dapat mengubah hidupku,
tp biarlah perkara ini kusimpan,
simpan didalam hati agar terus bersemadi,
dgn aman dan sejahtera...

salam persahabatan dariku,
syahirzulkfli...

Friday, August 13, 2010

Ya Allah...

Ya Allah,
lapang sungguh rasanya hati ini,
setelah bersusah-payah membuat keputusan yang besar ini...

Ya Allah,
hambaMu ini sering MENCARI KETENANGAN,
dan akhirnya aku menjumpai semula ketenangan yang telah engkau berikan dahulu...

Ya Allah,
aku sedar bahawa bukan mudah untuk MENCARI KETENANGANMU,
Ianya memerlukan keredhaan dariMu Ya Allah...

Ya Allah,
untuk mencari keredhaanMu,
aku perlu mengejar cintaMu,
bukannya cinta manusia yang hanya memudaratkan diri sendiri...

Ya Allah,
terima kasih atas segala kurniaan yang telah engkau berikan...
aku amat menghargainya...

Ya Allah,
terimalah taubat hambaMu yang lemah lagi hina ini...
semoga Engkau merahmati, memberkati, dan memberi kesejahteraan dan keberkatan ke atas hambaMu ini...


Ya Allah,
ampunkanlah dosa-dosaku, dosa kedua ibu bapaku, dosa guru-guruku, dosa sahabat-sahabatku dan Engkau ampunkanlah dosa seluruh umat ISLAM yang berada di dunia ini...

Ya Allah,
aku merayu kepadaMu,
supaya Engkau kuatkan EMPAYAR ISLAM supaya terus kukuh dipersada dunia...

Ya Allah,
Akhir sekali aku memohon kepadaMu agar Engkau memakbulkan segala permintaanku ini...
insya-Allah...

Friday, August 6, 2010

kenalan / rakan / kawan baik / sahabat

kenalan / rakan / kawan baik / sahabat...
semuanya mempunyai maksud yang tersirat yang berbeza...
lps sahabat ada satu lagi tp dah lupa...
errmmm...
baru sekarang sedar bertapa pentingnya mempunyai kawan baik dan sahabat...
kenalan hanya sementara tp sahabat selamanya...
sekarang aq ada tiga orang sahabat yang setia membantu aq x kira dalam waktu susah atau senang...
mereka sering mengingatiku dan aq suka cara mereka menegurku walaupun kadang2 dgn agak kasar... org cakap tegur kerana sayang... sayang sebagai sahabat yang inginkan kejayaan bersama-sama x kira dalam apa jua bidang yang diceburi...

aq mengaku yg dulu aq paling benci subjek sejarah tp dia telah ubah persepsi aq...
sahabatku ini telah mengajar bagaimana nk belajar sejarah dgn mudah...
caranya agak simple iaitu jika nak baca nota sejarah anggap saja kita sedang membaca sebuah novel yang kita suka...
alhamdulillah... aq cuba lakukan dan sekarang hasilnya amat memberangsangkan... terima kasih banyak2... sungguhku x menyangka bahawa aq akan dapt sahabat seperti ini...
aq x kisah walaupun mereka tinggal du luar kawasan Taiping atau luar kawasan Perak mereka tetap sahabat yang akan kurindui jasa dan pengorbanan mereka...

terima kasih kerana sudi menjadi sahabat yang setia...
aq amat menghargainya...

Monday, August 2, 2010

asrama bertunjangkan akidah ISLAM

perkongsian ini merupakan satu bentuk dakwah yang berlaku di asrama sekolah menengah teknik taiping...
rugi rasa kpd sesiapa yang menolak tawaran masuk ke SMT Taiping...
untuk pengetahuan semua, asrama dan sekolah menengah teknik taiping amat menitik beratkan soal akidah Islam dalam diri pelajar mengalahkan sekolah menengah kebangsaan agama SMK(A)...
warden di asrama terdiri dari kalangan ustaz dan ustazah...
di sini(asrama) ustaz amat menitik beratkan solat berjemaah dan pasti ada taklim selepas solat... rasa semangat dan ukhwah ISLAM sangat kuat disini... rasailah sendiri suasa ISLAM dan ukhwah yang terbina disini...
pasti x akan mengecewakan....

Friday, July 30, 2010

ya Allah, jauhkanlah segala musibah...

Ya Allah, jauhkanlah hambaMu ini dan seluruh umat ISLAM dari segala perkara buruk yang ada di dunia ini...
ya Allah, mengapa manusia yang bergelar perempuan dari kalangan org ISLAM sanggup berkata lucah tanpa ada perasaan malu... dimana letaknya maruah yang kedua ibu bapa mereka ajar sejak kecil...

Ya Allah, adakan dunia ini hampir kiamat...
tidak ku jangka ada segelintir dari kaum hawa sanggup merelakan apa yang HARAM yang termaktub di dalam Al-Quran.... jgn sampai disbbkan segelintir ini org akan memandang hina terhadap semua kaum HAWA yang bergelar ISLAM... Na'uzubillah...

sedarlah wahai kaum HAWA yang sudah t _ _ l _ n _ _r...
kembalilah ke pangkal jalan...
sementara masih ada kekuatan ini baiklah bertaubat segara...
jangan hanya tunggu kekuatan untuk bertaubat tp carilah kekuatan untuk bertaubat...

Sunday, July 25, 2010

terima kasih kerana menjatuhkan diriku...

harapkan pagar, pagar makan padi...
terima kasih banyak2 kpd PA smt yg berjaya menjatuh diriku dari belakang...
semoga memperoleh kemenangan yang seterusnya untuk menjatuhkan org lain...
INGAT!!!! kalau Allah x balas di dunia, akhirat masih ada... kerana nila setitik rosak susu sebelanga...

lain kali kalau nak buat program tu x payah la tiru pengawas sekolah kalau dah tahu diri tu tak reti nak buat program dan x reti nak uruskan... menyusahkan betul...
ayat ni terpaksa cakap lepas sbb korang punya organisasi telah menjatuhkan martabat organisasi pengawas sekolah... lg pun idea yg korang ada sekarang ni pun datangnya dari lembaga pengawas jugakkan... jgn anggap kami ni habis madu sepah dibuang... korang x mengenali ahli pengawas kami yang sebenar... kami hanya bersabar dan jgn sampai kesabaran kami melebihi had yg ditetapkan...

tak nak mnx tolong pengawas konon....
balik2 kami yang jd sasaran...
x payah la korang nak berselindung dari wajah keayuan korang... semuanya dah terbongkar...
nasib baik korang punya KA tu baik sbb banyak bg kerjasama kalau x mmg pengawas nekad x akan tolong korang punya program... sedar la... x payah la kutuk belakang2 and one more thing... korang tanya balik dkt ahli korang siapa yang suruh aq ambil salah satu dari slot korang... sedar la...aq x ingin langsung untuk bersama-sama melaksanakan program korang...sedar la semua PA2 sekalian... aq lagi banyak perkara nak buat... aq x layan la korang punya program yg mcm tah hape2 tu... ni first time aq cakap mcm ni dkt korang supaya korang sedar... siasat dulu sebelum nak memaki hamun....

stakat nk challenge our program...
ikut suka hati korang la asalkan korang bahagia... aq ni manusia mcm korang jgk...
ada hati dan perasaan... kalau ada ahli PA smt yg dah baca blog ni bagus la...
lps ni sebarkan (A) dan kutuk la sepuas-puasnya yer.... nasihat sikit yer...
kalau rasa program tu dah x bleh buat baik x payah buat yer... dan lagi satu, kalau dah rasa x tahu nak menghargai atas apa yg lembaga pengawas berikan lebih baik x payah mnx tolong... tu pun ada yg mengaku x nk mnx tolong dari sape2... last2 mnx tolong jgk... dunia dunia....

cukup la stakat ni...
kalau tulis panjang2 pun bukannyer korang bleh buat apa2 pun...
kpd KA (A) terima kasih atas segala pengorbanan sewaktu program dahulu...
kalau bukan KA yg ada sekarang ni x tau la apa dah jd dgn program PA sekarang ni...
harap KA sekarang ni ambil kata2 dari warden korang tu sebagai pembakar semangat..
jgn putus asa untuk melayan karenah anak buah...

Tuesday, July 20, 2010

it's time to show....

alhamdulillah...
sekarang dah sampai masanya untuk saya berkongsi gambar sewaktu kem penggabungan antara pengawas sekolah dan PRS... banyak kenangan yang telah tercipta disana dan kami juga dapat banyak pujian dari pelbagai pihak. antara pujian yg mereka berikan ialah

=syahir, saya ucapkan tahniah kpd syahir dan para fasilitator kerana telah berjaya membuat satu program dimana program ini selalunya dibuat oleh pelajar universiti dan mustahil dibuat untuk rakan sebaya... syahir dan para fasilitator telah berjaya mengawal keadaan dan disiplin para peserta dari kalangan umur yg sebaya. tahniah saya ucapkan. saya harap SPM batch 10 boleh buat satu group dibawah alumni sekolah teknik taiping supaya batch ni akan menjadi contoh kpd yang lain... dan pastikan ada copy setiap slot sbb saya nak semua slot tu... menarik sekali walaupun buat dalam masa kurang dari 5 jam... tahniah...

apa2 pun komen, kritikan, teguran, semuanya kami terima dgn hati yang terbuka...
sekiranya ada sesiapa yang ingin buat program, booleh jemput saya atau telefon saya di talian 0134479904 / 0175514193... (offer diri awal2...hehehehe...)

semua kenangan ada disini...
disini ada beberapa gambar yang saya ingin konsikan bersama... see and comment k...




(para fasilitator perempuan yg setia mendengar taklimat dari ketua penyelaras)



(fasi lelaki yang keletihan..hahahaha...)



(gelagat peserta)



(ceramah agama tidak dilupakan...)



(penerangan awal kpd para peserta)

(penerangan terakhir kpd fasi lelaki)


(mendengar taklimat dari kaunselor)



(selamat hari lahir ashila dan fahim... semoga panjang umur dan murah rezeki...)





(seronoknya dapat hadiah...hehehehe..)


majlis penutupan

MALAM MUHASABAH DIRI yang dikendalikan oleh seorang penceramah luar yang bernama MOHAMMAD NURSYAHIR BIN ZULKFLI...(like my name...hehehe...)








rasanyer stakat ni dulu...
dah x larat nak download gambar dah...
banyak lagi slot tp ni sebagai ringkasan jer...
so tired... so I want take a new fresh air...hahaha...
k... jumpa lagi di slot lain...
kalau ada program baru akan diumumkan kemudian...
insya-Allah....

Saturday, July 17, 2010

kalau dah haram tu tetap haram...

pelik la org zaman sekarang ni.
dah tahu benda tu haram yang datang dari perkara haram maknanya dah sah la duit yang kita dapat tu haram...
kalau guna beli barang ker, makanan ker, atau apa2 je la ia tetap haram...
yang nak menafikan jgk knp...
pelik betul...
kalau jahil sangat tentang agama atau keliru apa2 pasal agama tanya la pada yang lebih pakar...
jangan jadi bodoh sombong...
dah x tau lpas tu buat2 tahu...

adakah aq orang itu

adakah aq orang itu...
yang membuat hatinya terluka dan terkilan...
kalau betul bgtahu aq apa yang telah aq lakukan....
aq memohon ampun dan maaf andai telah melukakan hati pelbagai pihak...
aq sedar yang aq ini hanya insan biasa yang sering melakukan kesilapan...
dan aq sedar semua itu dan aq juga berharap segala masalah dapat diselesaikan....
harap jika org yg berkenaan membaca utusan ini tolong la bgtau hal yg sebenarnya...
aq hanya ingin tahu apa salah ku dan ku merayu kpd org tu...
jika aq org itu maafkanlah diri ku yang hina ini...
semoga kAu bahagia disamping keluarga tercinta...
dan semoga Allah s.w.t. merahmati, memberkati,
dan memberi kesejahteraan hidup di dunia
dan di akhirat... insya-Allah...

Sunday, July 11, 2010

Alhamdulillah....

Alhamdulillah...
akhirnya tamat juga program yang berlangsung selama 3 hari 2 malam ni...
segala kesulitan dapat diatasi...
terima kasih kpd semua fasilitator yang telah berjaya menjaya program ini...
saya selaku ketua pengawas dan ketua pelaksana program mengucapkan jutaan terima kasih diatas segala bentuk pertolongan...
saya harap fasilitator program penggabungan antara 2 organisasi kepimpinan (SPM batch 10) dapat membuat satu lagi program untuk pelajar lain...
insya-Allah....

terima kasih juga kepada NUR ASHILA SHABIRAH BINTI JAFFAR selaku penolong ketua pengawas atas bantuan yang tidak terhingga...
terima kasih atas segala...

letihnyer.....

ya Allah...
letihnya diri ini...
dah la program smalam habis pukul 4...
tp kna tidur pukul 5.18 sbb kna buat surat soal selidik...
apa-apa pun hati ini berasa puas kerana berjaya melaksanakan progam dengan cemerlang dgn bantuan ahli lembaga pengawas dan pembimbing rakan sebaya... terima kasih banyak2....

walaupun penat tp puas... segala berjalan dgn lancar... Alhamdulillah
nanti bleh la kita buat program sama2 lagi... insya-Allah...
now it's time to concentrate at study...
like it...
hahahaha....

hari ini merupakan hari terakhir kami disini...
semua dah penat, so after program we must sleep wisely...hahahaha...
to kak irah...
today is a very fantastic day... nothing I can do after program...
just sleep and I can release my tension....

Saturday, July 10, 2010

mana lagi penting ar....

ya Allah...
tolong la hambaMu yg hina ini...
berikanlah petunjuk kpd hambaMu yg lemah ini...
antara softball perlawanan yg terakhir atau program penggabungan antara pengawas sekolah dan PRS...

harap dapat selesaikan masalah ini dgn cepat...
insya-Allah....
hari ni merupakan hari kedua program...
aktiviti yg berlaku skarang ialah xplorace...
seronok betul sbb dapat tgk gelagat para peserta...
Alhamdulillah, skarang semua berjalan dgn lancar stakat ni...
smalam ada acara burung hantu... menarik jgk la tp biasa la kalau berjalan tgh malam pasti ada yg cedera...
tp x mengapa sbb anak buah dah rancang semua dgn sempurna sekali...
saya tabik anak buah sya... tanpa korang semua x mungkin program ni dapat berjalan dgn lancar... terima kasih banyak2...
SAYANG KORANG SUME...
harap lps ni kita dapat buat program yang lebih besar...
insya-Allah...

x sabar rasanya nak tggu malam ni...
malam kebudayaan... malam yg ditggu2 oleh semua peserta untuk melihat telatah peserta lain.... hahahaha...(kejam jgk diri ini)
saya dan anak buah saya akan buat kelainan... mcm2 kelainan kami dah buat...
apa yang penting pukul 3 pagi ni.... sesi muhasabah diri akan bemula... slot ni akan disampaikan oleh penceramah yang terkemuka iaitu MOHAMMAD NURSYAHIR BIN ZULKFLI ketua pelaksana dan ketua pengawas...(hahaha rasa bangga skit pun ada)...
harap berjalan dgn sempurna... x sabar betul nak tggu pukul 3 pagi ni....
saya dah sediakan beberapa replika mayat yang diselia oleh anak buah saya...

harap lepas program ini semua ahli dalam organisasi dapat bekerjasama untuk meningkatkan mutu kerja yang cemerlang...
harap tugas akan dilakukan dgn ikhlas dan tanpa mengira pangkat ....
oppsss... ada keje sikit skarang ni...
nanti sambung balik...
k...
assalamualaikum...
kak irah nanti komen k...

Thursday, July 8, 2010

program pertama yg terbesar bg diri ini...

Alhamdulillah...
bersyukur ke hadrat Ilahi dgn berkat usaha organisasi pengawas dan prs akhirnya sampai juga ke hari yg dinanti-nantikan... esok pukul 3 ptg maka berlangsunglah program penggabungan antara dua organisasi kepimpinan pengawas sekolah dan prs...
bangganya ana sbb apa yg ana rancang pada cuti 2 mggu yg lalu akhirnya menjadi kenyataan...

kalau cakap pasal penat x bleh kira la tp penat ini berbaloi kerana program yg dirancang hampir sebulan ini menjadi realiti... x tau nak gmbarkan bagaimana...
terima kasih ALLAH S.W.T. atas segala keberkatan yg Engkau berikan....

kpd acu...
syahir mnx maaf sbb x dapat balik waktu acu tunang nanti...
maaf yer... tp jgn lupa pos makanan plak yer... syahir tggu...
syahir x bleh balik sbb ni program yg terbesar pernah syahir lakukan...
cikgu pun mcm x percaya sbb kami dapat peruntukan sebanyak RM1400... hehehehe....
acu dan yg lain-lain tolong doakan kelancaran program yg akan berlangsung pada 9 - 11 julai 2010...

semoga kita semua dirahmati, diberkati dan diredhai oleh ALLAH S.W.T. selalu...
Insya-Allah....

:-)

Saturday, June 19, 2010

bola... tidakkkk!!!!!!!!

pelik ar... knp semua org suka tgk bola...
membazir masa jer... lps tu mula la ckap x cukup masa...
org cakap la(bkan saya cakap) main bola ni mcm org gila...
betul ker...
depa cakap mcm org gla sbb 20 org kjr sebiji bola...
ish3...
kesian betul la org yg kjar bola tu...
hehehe...
apa2 pun yg kaki bola tu enjoy la puas2 dgn piala dunia ni...
lagipun 4 thun skali jer...

untuk kak irah...
brazil mng piala dunia tu x pasti lagi sbb argentina, uruguay masih ada...
betul x...
hehehehe...
brazil kalah 2 berbalas 1 dgn argentina...
tu pun gol kesian jer...
hahahahahaha....

Monday, June 14, 2010

rasa malas nak buat program ni tp apa bleh buat...
demi kebaikan organisasi saya sanggup buat...
geram, marah, sakit hati dan sewaktu dgnnya semua ada....
ffffffrrrrrrrruuuuuuuusssssssstttttttt betuuullllllll llaaaa....
mnx tolong kak irah la buat...
bleh x.. hehehe... (merayu ni)

Sunday, June 13, 2010

Bersiap-sedia menghadapi dugaan...(hahahaha)



comelnyer sepupuku ini...
macam muka aku sewaktu kecil...
nmpaknya dah ada geng bru la nmpknya...
betul x kak irah...
tapi yg peliknya knp dlu ada org ni x mngku yg badan cm ktkan ka irah...
lps ada bdk baru ni bru nk mengaku ahli kmplan kt kan kak irah...
pelik betul org mcm tu...
tp apa2 pun,
mka dia sama mcm syahir...
hahahaha...(nada bangga)
you all jgn jeles yer...
nanti syahir belanja ...
hehehhe....

Wednesday, May 19, 2010

Selamat Hari Guru


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Tanggal 17 mei 2010, SMT Taiping telah mengadakan sambutan hari guru peringkat sekolah. Pelbagai aktiviti telah dijalankan seperti perlawanan bola sepak dan bola jaring antara pelajar dan guru, gimik, sajak, band sekolah dan banyak lagi...

Selaku KP terpaksa la buat ucapan dan apa yang perlu diucapkan ialah "Selamat Hari Guru". Semoga Allah s.w.t. memberi rezeki yang banyak dan semoga Allah s.w.t. memberkati, merahmati, dan memberi kesejahteraan hidup di dunia dan di akhirat... insya-Allah....

Paling mencuit hati pelajar ialah ketika perlawanan bola sepak dan bola jaring kerana mereka dapat melihat celoteh guru kesayangan mereka... Tapi bagi saya sewaktu gimik dijalankan... semua yg dirancang berjalan dgn lancar.. Alhamdulillah... semua orng memberi sepenuh tumpuan ketika gimik berlangsung... amat menarik sekali apabila ada guru yang menitiskan air mata...

Saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kpd semua Pengawas Sekolah Menengah Teknik Taiping yg begitu berdedikasi menjalankan tugas seperti yang diamanahkan... saya berharap ia berkekalan...

Terima kasih guru. Engkau ibarat lilin yg menyuluh malam gelapku... Selamat Hari Guru ikhlas dari anak muridmu...

syahirzulkfli


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini