Islamic Widget

About Me

My photo
Taiping, Perak, Malaysia
diri ini hanyalah insan biasa yang ditugaskan menjadi khalifah diatas muka bumi ini dan perjalanan ini masih panjang untuk mencari maksud perjuangan yg sebenar dan ku sedar kadang2 aku lemah mengharungi segala cobaan dan dugaan dari ALLAH S.W.T. dan dari situ jga aku mengenali erti kesabaran dan ketabahan yg mendorong aku untuk menjadi lebih matang... aku dilahirkan untuk menjadi seorang pendakwah suatu hari nanti... INSYAALLAH...

PENGIKUT SETIA....

MuLakAn PerNiaGaaN..

CaRi WaNg TaMbAHaN...??? JOM CUBA

KliK SemUa KalAu anDa seOraNg BloggEr SetiA

Monday, September 6, 2010

dunia hampir kiamat...

fuhhh...
dgr tajuk mcm best jer...(hahahaa)...
tp, itulah hakikatnya...
lelaki dah menyerupai perempuan, dan perempuan dah menyerupai lelaki...
HINA BETUL....

bukan tu saje...
malah perempuan skarang lebih berani sehinggakan sanggup mengugut org lain dan mereka tanpa segan silu boleh berkata-kata perkara yg agak keterlaluan...
sakitnya hati ini apabila ada sesetgh perempuan yg sanggup mengutuk mak bapak org lain... dimana hilangnya adab seorg muslimah...? sudah pupuskah ia...?
atau mak bapak diorg ajar supaya menjadi biadab...?

sedar la wahai muslimah sekalian...
hidup di dunia hanya sementara...
kejar la akhirat juga... jgn la nak kutuk dan mencaci org lain...
buruk padahnya nanti...

sedarlah, sedarlah dan sedarlah.... :-/

4 comments:

lala said...

jgn kerana salah dia...sluruh muslimah mnjd mangsa...dimn keadilannya,wahai lelaki?kami sbg muslimah yg lain lbh mnutupi salah dan silap lelaki kah hngga lelaki merasa kaum mereka sdah terlalu smpurna?tdak..cuma kami muslimah yg lain terlalu mnutupi luka di hati kerna lelaki..yg digelar khalifah..

syahirzulkfli said...

bukan semua perempuan mcm tu... hanya segelintir sahaja...
mereka hanya berkata-kata tetapi hakikatnya mereka x sedar kesalahan mereka... apbila ditegur mereka melenting...
begitukah cara untuk menjadi muslimah yg solehah...

ingat hanya segelinti sahaja... tetapi hanya berwaspada bak kata pepatah ibarat telur sesangkak, pecah sebiji, pecah semuanya atau da;am peribahasa lain kerana nila setitik, rosak susu sebelanga...

sepatutnya kita harus saling tegur menegur... dan org yg melakukan kesalahan harus terima hakikat bahawa ia salah dah harus terima teguran tu... ni kalau teguran pun x diendahkan payah la... harap jer mengaku muslimah sejati tp hakikatnya...eermmm...
sendiri mau ingat....

lelaki juga manusia biasa dan x lari dari melakukan kesalahan... mungkin cara saya agak kasar dan menynggung perasaan org lain.. itu mmg saya x nafikan... tp bg org yg berkenaan harus sedar bahawa akhirat menanti kita semua... sedarlah...

lala said...

assalammualaikum..
itulah yg pling dikesali..hnya sbb segelintir tu dah mncemarkan martabat kaum muslimah...walaupn kata2 tu agak kasar...tp tdaklah smpai mnguris hati bila mn hakikatnya x bleh disangkal..terima kasih jga sbb berbaik hati kerna mnegur..

syahirzulkfli said...

wa'alaikummussalam...
tegur kerana sayang... sayang terhadap umat seagama...
mungkin org2 yg baca blog ni terasa apa yg syahir tulis tp syahir x kisah kerana itulah hakikatnya...

hanya yg beriman sahaja akan menyokong apa yg syahir tulis... jagalah adab kita, jgn sampai maruah kita tercemar dgn perlakuan diri kita sendiri... ia pasti akan memudaratkan hidup kita sepanjang hayat....