Islamic Widget

About Me

My photo
Taiping, Perak, Malaysia
diri ini hanyalah insan biasa yang ditugaskan menjadi khalifah diatas muka bumi ini dan perjalanan ini masih panjang untuk mencari maksud perjuangan yg sebenar dan ku sedar kadang2 aku lemah mengharungi segala cobaan dan dugaan dari ALLAH S.W.T. dan dari situ jga aku mengenali erti kesabaran dan ketabahan yg mendorong aku untuk menjadi lebih matang... aku dilahirkan untuk menjadi seorang pendakwah suatu hari nanti... INSYAALLAH...

PENGIKUT SETIA....

MuLakAn PerNiaGaaN..

CaRi WaNg TaMbAHaN...??? JOM CUBA

KliK SemUa KalAu anDa seOraNg BloggEr SetiA

Sunday, November 8, 2009

Apa Nak Jadi La Dengan Remaja Zaman Sekarang...

(Apa nak jadi la dgn korang berdua ni... dah la pengawas tp perangai x seperti pengaawas...)

ooppsss...
rasanyer ayat tu x dapat menyedarkan sahabat ku yang membuat perkara2 maksiat sewaktu dalam bas dan sekolah... kalau kita cakap macam tu, sure kna pangkah balik walaupun diri ini bergelar ketua pengawas...
tentu mereka akan cakap "kami buat benda tu dkt luar kawasan sekolah. apa ko nk kisah".
kalau la ana ada kuasa dah lama ana tampar jer muka dia.
dah la mempertikaikan hukum agama lps tu kutuk2 org...

Firman Allah ini sangat popular, namun ramai buat-buat tak tahu tentang kehadiran isi kandungan yang ingin disampaikan .

“Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.”

walaupun firman ALLAH S.W.T. seperti diatas sudah diterangkan, yg perempuan tu boleh cakap dgn selamba dan tanpa segan silu dgn ustaz yg ada disitu " korang ni bagi ayat tu nk suruh aku menangis ker, aku menangis karang baru korang tahu".
biadab. sungguh biadab perlakuan perempuan itu...

dah buat perkara yg x senonoh, lps tu bleh perli plak firman ALLAH S.W.T. tersebut..
atas perbuatan mereka, ana yang jadi mangsa sasaran oleh cikgu dan abg2 senior...
geramnyer!!!!!!!
kalau la ana ada sewaktu mereka buat benda tu, dah lama ana lempang...
ini BUKAN SAHABAT namanya...
dah la mencemarkan nama lembaga pengawas, lps tu ana yg jadi mangsa sasaran semua orng...
depa kata "x reti jaga anak buah ker".
geram betul... macam la ana ni body guard mereka yg nk kena jaga 24 jam....

penyataan dia ni ana anggap dia macam orng KURANG CERDIK (dalam bahasa kasar BODOH)
ada ker patut kesalahan yg dia lakukan sendiri lps itu nk putus kawan. ayt dia tu lebih kurang macam ni la.. ("salam syahir. aq..aq...aq mnx maaf sbb aq x bleh kawan dgn ko dah... aq banyak buat silap dgn ko... aq....aq.... aarrrggghhhh... dah la syahir... mungkin kita x akan jumpa lagi.... aq mnx maaf sbb buat ko kecewa... mulai hari ini aku x nak jumpa ko lagi...k... aq malu dgn ko.... k... assalamualaikum...").

itu la manusia... wak2 tgh buat tak fikir pasal dunia... kalau dah dapt tangkap sume x guna... dia yang buat masalah, lps tu nk putus kawan... tgk. bodoh ker tak bodoh...eerrrmmmmmm... yang perempuan plak dok merayu-rayu mnx maaf dkt ana... ana just ckp "apasal plak ko nk mnx maaf dkt aq, ko bkn ada buat salah dgn aq... sepatutnya ko mnx maaf dgn ALLAH S.W.T. Allah itu maha pengampun... kesalahan ko dgn ALLAH bkan dgn aq... k. assalamualaikum..."

"Hai orang-orang yang beriman, bertaqwalah kepada Allah dengan sebenar-benar taqwa kepadaNya" (3:102)

kalau sahabat ana yg terbaca dah terasa itu. mungkin dia orangnya... ana bkan nk mengaibkan korang... tp perbuatan korang tu dah melampaui batas dam hukum agama...
kembalilah ke pangkal jalan dan jangan sesekali bersikap biadap dgn orng yang ada agama yg lebih dari mu... kalau korang terbaca blog ini, cuba renungkan ayt diatas...


muhasabah diri. Secara tegasnya muhasabah pasti akan menghasilkan perasaan bertanggungjawab terhadap Allah Taala dan rasulNya serta makhluk-makhlukNya. Melalui muhasabah juga manusia merasa diri mereka tidak diciptakan oleh Allah Taala dengan sia-sia. Setiap manusia pasti akan kembali semula kepada Allah Taala apabila telah sampai waktunya.

Firman Allah Taala bermaksud:

Setiap yang berjiwa (yang bernyawa) akan merasai mati. Dan sesungguhnya pada hari kiamat sahajalah disempurnakan pahalamu. Barangsiapa dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke dalam syurga ia telah beruntung. Kehidupan dunai itu tidak lain hanyalah kesenangan yang memperdayakan. (Surah ali-Imran: Ayat 185).

Di dalam kesibukkan kita mengejar kekayaan dunia ini maka janganlah lupa juga untuk kita menyibukkan diri dengan mengingati Allah Taala. Perkara seperti inilah yang selalu dituntut oleh agama Islam.

Firman Allah Taala bermaksud:

Maka segeralah kembali kepada Allah maka sesungguhnya aku seorang pemberi peringatan yang nyata daripada Allah untukmu. (Surah adz-Dzaariyaat: Ayat 50).

Firman Allah Taala bermaksud:

Wahai orang-orang yang beriman, bertakwalah kamu kepada Allah dan hendaklah kamu bersama orang yang benar. (Surah at-Taubah: Ayat 119).

Adapun golongan sufi sentiasa menyibukkan diri dengan penghambaan dan pengabdian diri kepada Allah Taala. Mereka beriman di dalam perjalanan musafir ini menuju Allah Taala dengan bersungguh-sungguh dan ikhlas. Hati mereka sentiasa mengingati bahawa mereka akan kembali kepada Allah Taala pada setiap masa.

Firman Allah Taala bermaksud:

Di tempat yang disenangi (penuh kebahagiaan) di sisi tuhan (Allah Taala) Maha Kuasa. (surah al-Qamar: Ayat 55).

semoga anda semua beroleh manfaat yang berguna... kpd orng yang berkenaan, ana harap korang balik ke pangkal jalan dan jgn sesekali melakukan perbuatan yg terkutuk itu lagi... sekian...

assalamualaikum...

No comments: